Kérek még

Sengburger

Sengburger

"Egyszerű" "Tojáslepény"

2022. január 08. - Phrakonkham Seng

lepeny.jpg

Gyermek koromban nem sok ételt készítettem és még kevesebbet a család tagjaimmal. Nagymamámat nagyon szerettem és összesen 2 dolgot készítettem vele: Káposztás tészta és tojáslepény. Érdekes módon mind a kétszer belefutottunk az alapanyag hiány problémába. Mégis mind a kettő annyira finom volt, hogy a mai napig emlékszem a „csínyre”, amivel megoldottuk a problémát. A káposztás tésztában a hiányzó káposztát karalábéval pótoltuk. A tojáslepényben a hiányzó tojást liszttel és tejjel. Ez utóbbi annyira bejött és olyan egyszerű volt, hogy nagyon sokat kísérleteztem egy saját tojáslepényen. Érdekes módon megint az erőforrás hiány miatt találtam rá a mostani receptre, ami amellett, hogy sokkal egyszerűbb, mint a korábbi próbák, még finomabb is. Lent ennek a receptjét láthatjátok

Hozzávalók

  • 7 dkg szeletelt bacon vagy császárszalonna,
  • 1 közepes fej apróra vágott vöröshagyma (kb 5 dkg)
  • 2 dkg teavaj (semmiképp sem margarin)
  • 7,5 dkg finomliszt (én Nagyi titka lisztet használtam)
  • 12 dkg (igen, dkg) 2,8%-os tej
  • 6 db M-es tojás
  • delikát ízlés szerint

Elkészítés

Kockázd fel a bacon-t (ha nem kockázottat vettél) kisebb kockákra. Vágd apróra a vöröshagymát. A bacon-t, a hagymát és a vajat tedd egy serpenyőbe egészen addig, míg a bacon meg nem pirul. A vaj miatt ne aggódj, pont az a cél, hogy kicsit „oda kapjon” és barnított vaj készüljön.

Míg sül a hagymás bacon, addig mérd ki a lisztet (leginkább bevallom én szemre szoktam adagolni) és szitáld át. Mehet hozzá a tej. Egy habverővel szépen keverd ki csomómentesre. Ha megpirulta a hagymás bacon, akkor öntsd mellé és keverd el. A kisült zsírnak és a vajnak hála más zsiradék nem kell majd se bele, se a serpenyőbe később. Mehet bele a tojás és a delikát. Habevővel keverd el. Egy elég sűrű palacsinta tészta állagot kell, hogy kapj. Ha nagyon sűrűnek találod szódavízzel / buborékos ásványvízzel vagy tejjel hígíthatod, mint a palacsintát.

Egy forró serpenyőben süsd ki, akár a palacsintát.

Én így magában szeretem enni, a feleségem pedig majonézzel. Mindkettőt próbáld ki ;)

Jó étvágyat �

A bejegyzés trackback címe:

https://sengburger.blog.hu/api/trackback/id/tr1716806970

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása