Kérek még

Sengburger

Sengburger

Sósba cukrot, édesbe sót?

2020. június 06. - Phrakonkham Seng

Mindenki, aki kicsit is tud főzni, ismeri az alapszabályt: Minden sósba kell egy csipet cukor és minden édesbe kell egy csipet só. De vajon igaz? Ha igen mit változtat? Kevesebb cukor kell egy édesbe, ha teszünk bele sót? És ha igen mennyi az annyi?

Ellentétek

A főzésben az ellentétek "kioltják egymást". Ha készítünk egy teát és savanyú lesz, de mi édesen szeretjük, több cukrot teszünk bele és édes lesz. Ha meggondoljuk magunkat, akkor több citrom és már savanyú is. Azaz van egy íz váltás. Az ízeknek meg vannak az ellentét párjai, és ezek alapvetően kioltják egymást. De akkor minek is a citromlé az édes teába és a cukor a sós ételbe?

Az ellentét párok szerintem 2 dologra jók:

  • Enyhítés: Egy túlsózott ételbe, ha kis cukrot teszünk, kisebb lesz az intenzitása a sónak (kevésbé érezzük túl sósnak)
  • Ízfokozás: Cukros tejföllel teszteltem. Addig cukroztam, míg a tejföl természetes savanykás ízét elvettem (szerintem felesleges ennél többet beletenni). Ketté szedtem a tesztelés kedvéért. Az egyikbe belekevertem egy nagyon pici sót. Visszahozta a tejföl savanykás ízét (enyhítés). Ugyan akkor jobban kiemelte a cukrot.

 

Plussz egy

Csak érdekesség képpen: Ha keseryés lett az étel valamelyik összetevő miatt és enyhíteni akarunk rajta, akkor ecettel és / vagy mézzel ezt megtehetjük. Ne kelljen javítani, de ha mégis kell, akkor legalább tudjuk :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sengburger.blog.hu/api/trackback/id/tr2815741726

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása