Kérek még

Sengburger

Sengburger

Só, só vagy só?

Avagy az otthoni fasírt teszt

2020. július 25. - Phrakonkham Seng

A gondolat: só vagy só?

Eddig úgy gondoltam, hogy sokat számít az, hogy milyen sót teszünk az ételbe. Mióta itthon van parajdi só, nem szeretem használni az egyszerű konnyha sót. Finomabbnak gondoltam. Úgy döntöttem, hogy el jött az ideje egy tesztnek, hogy tényleg számít-e. 3 fajta sót akartam tesztelni: Egy egyszerű konyha sót, az általunk sokat használt parajdi sót és a sokaktól hallott himalája sót. A teszt ötlete egyébként akkor ötlött fel bennem, amikor tesóm fasírtot csinált és sütés előtt kérte hogy kóstoljam meg. Amint megkóstoltam éreztem benne a himalája só jellegzetes ízét. Tesztként azért megkóstoltam egy kis himalája sót magába. Számomra elképesztő, hogy mennyire erősen lehetett  érezni, hogy milyen só van ebben az egyszerű ételben.

 

Már ha lúd...

"Már ha lúd, akkor legyen kövér" ahogy tartja a mondás. Gondoltam már ha tesztelek, akkor tesztelek rendesen. Vettem egy fél kg sertés darált húst és egy kis hozzávalót és a következőket teszteltem:

Alap:

  • 20%-os sertés darált hús
  • bors
  • 1 db vizes zsemle
  • 2 db tojás
  • majoranna
  • 1 gerezd fokhagyma
  • Szegedi piros paprika (egyszerű ételbe jó alapanyagot használjunk!)
  • 1 csipet cukor (részletesebben erről itt olvashatsz)

Mindezt disznó zsírban sütve.

Változatok

  1. alap recept + normál só
  2. alap recept + parajdi só
  3. alap recept + himalája só
  4. alap recept + hagyma + parajdi só
  5. alap recept + hagyma + himalája só
  6. alap recept + hagyma + tej + parajdi só
  7. alap recept + hagyma + tej + himalája só

Több változatot nem akartam, ugyanis ez ebédre készült a páromnak és nekem és legalább 2 kis fasírtot akartam mindenből

 

Az eredmény

A só

A normál sónál finomabb volt a parajdi és a himalája só is. Más az ízük és más a hatás, de mindkettő egyértelműen jobb mint a normál só. Ezt az alap recept sózása eldöntötte

A hagyma

A hagyma zamatosabbá és ízletessebbé tette a fasírtot. Nekünk egyértelműen jobban bejött hagymával. Fontos! A hagymát nem reszeljük, mert kesernyés lesz. Ha mégis reszeltük és kesernyés lett, egy kis ecettel és / vagy mézzel lehet rajta segíteni.

A tej

A tej egyértelműen tompított az ízeken, ezért tej esetén intezívebb fűszerezést kell használni. Nekünk a tej, mint adalék nem jött be, de lehet, hogy egyszer kitesztelek egy jó tejes receptet.

Amit még szívesen kipróbálnék

Szívesen letesztelném a receptet mustárral / mustár maggal, folyékony füsttel, tejjel és intenzívebb fűszerezéssel, baconbe tekerve sütőben. Egyelőre ennyi :)

A bejegyzés trackback címe:

https://sengburger.blog.hu/api/trackback/id/tr3616077234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása